یادگرفتن پباده سازی صفحه ها اینترنت _ گرد‌همایی اولیه

يکشنبه 16 مهر 1396
19:54
معین

یادگرفتن پباده سازی صفحه ها اینترنت _ گرد‌همایی اولیه

اولین گرد‌همایی

یادگرفتن HTML

در‌این ویدیو با مقدمات پباده سازی صفحه های اینترنت آشنا میشوید محیط ادیتوری برای نوشتن کدهای خودمون آشنا می شویم و با تولید او‌لین برگه اینترنت وارد دنیای پباده سازی صفحه های اینترنت می شویم

در تیم یادگرفتن پباده سازی صفحه ها اینترنت با گونه های تکنولوژیهای روز عالم آشنا می شویم

عبارت HTML طراحی سایت در مشهد( اچ تی ام ال ) مخفف Hyper Text Markup Language در معنای گویش علامت گذاری فوق نوشته است . Html لهجه استاندارد پباده سازی صفحه های اینترنت است و کليه کدهای کاغذ از جمله از سوی سرور و طرف مشتری در نهايت به کدهای HTML تبديل شده و به وسیله مرورگر نمايش داده میگردند .


CSS زبانی است که به وسیله آن کار کشته خواهید تا استیل پباده سازی صفحه های وبسایت تان را یکبار تعریف و به صفحه ها مورد نیازتان اعمال کنید


jQuery یک کتابخانه از جاوا اسکریپت است که پیمایش ورقه ها اچ تی ام ال , رسیدگی به حادثه ها , متحرک سازی و تعاملات ای جکس ( AJAX ) را به مراد گسترش پرسرعت اینترنت تسهیل می نماید . jQuery به طوری پباده سازی شده‌است تا روشی را که با آن جاوا اسکریپت را می نویسید تغییر و تحول دهد . یک چارچوب جاوا اسکریپت است که انگیزه آن سهل و آسان ساختن استفاده از جاوا اسکریپت در صفحه های پباده سازی سایت شماست .


Bootstrap تیم ای از ابزارهای بدون‌پول برای تولید صفحه ها اینترنت و قابل انعطاف افزارهای زیر اینترنت است که دربرگیرنده اوامر HTML , CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت ایجاد و نمایش فرم ها , دکمه ها , تب ها , ستون ها و بقیه المان های مایحتاج پباده سازی اینترنت میباشد .


صفحه ها خویش را با HTML تولید میکنیم و با CSS به آن زیبایی و استایل می‌دهیم چهره دادهای کاغذ را با JQuery , Javascript مدیر میکنیم و با اسفاده از Bootstrap انرا برای نمایش مناسب در گوشیهای گوشی و تبلت ریسپانسیو میکنیم

با ما همراه باشید درین این موسسه آموزشی


[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

قدمت میانگین مسکن در کشور ایران سی سال است

يکشنبه 16 مهر 1396
19:37
معین

قدمت میانگین مسکن در کشور ایران سی سال است

آزمون نظام مهندسی

رئیس اداره نظام مهندسی استان قزوین بابیان اینکه تمام انگیزه اداره نظام مهندسی بالا بردن قدمت ساختمانها است , اظهار‌کرد : قدمت میانگین مسکن سی سال است و این در حالی است که نرخ استهلاک مسکن ۳٫۲ در سال است . قدمت میانگین مسکن در کشور ایران سی سال



قدمت میانگین مسکن در کشور ایران سی سال

قدمت میانگین مسکن در جمهوری اسلامی ایران سی سال


قدمت میانگین مسکن در کشور ایران سی سال

عباس وثیق نیا مدیریت اداره نظام مهندسی استان در گردهمایی مطبوعاتی با اصحاب رسانه که گذشته از ظهر روز جاری در تالار جلسات این سازمان برگزار شوید , اظهار کرد : اداره نظام مهندسی اداره جوانی نیست و در حدود بیست سال از قدمت این اداره میگذرد لذا می بایست جواب گوی تمام فعالیتها و حالت ساخت و ساز باشیم .

وثیق نیا ادامه بخشید : می بایست اکنون حالت ساخت و ساز نسبت به قبلی از سال هفتاد و شش که نظام مهندسی وجود نداشت عوض شده نموده باشد که اما سالانه شاهد تغییرات بخش اعظمی در این سمت هستیم . تمام ساخت و سازهایی که در شهرها , روستاها و مجتمعهای زیستی صورت می‌گیرد و با بودجه‌های غیردولتی ساخته میگردد که بایستی به وسیله اشخاص دارنده صلاحیت انجام گیرد و ما در کارایی هستیم تا این فرمان محقق گردد .

او افزود : در سال هفتاد و شش در نظام مهندسی در حدود سیصد نفر درگیر بکار بودند که بانوان صرفا پنج درصد آنها‌را تشکیل میدادند و این در حالی است که اینک خیر هزار و دویست و بیست وسه نفر مشغول به کار میباشند و در حدود بیست و پنج درصد آنرا بانوان تشکیل میدهند .

مدیریت اداره نظام مهندسی ساختمان قزوین با اعلام اینکه اداره نظام مهنذدسی یک اداره مردمان ارگان و غیردولتی در مملکت است , اعلام‌کرد : این سازمان بایستی خویش اقدامات و کارهایش را به انجام برساند .

این منزلت مسئول با اشاره به‌این این‌که احتمال دارد پروژه مسکن مهر در نفس عالی بوده است , اظهار داشت : متأسفانه مسکن مهر شیوه مناسبی را در پیش نگرفته است .

ایشان افزودند : نرخ استهلاک ساختمانها در مرزوبوم ۳٫۲ در سال است و لذا در‌صورتی‌که بیست میلیون ساختمان وجود داشته باشد در سال ششصد و شصت هزار واحد آن نیازمند بهسازی و مرمت است .

او تیتر کرد : می بایست نرخ پرورش جمعیت و نیازهای مسکن در کنار یک دیگر قرار داشته باشد تا بتوان به هدف ها متبوع دست یافت .

او اظهار‌کرد : موقعیت مسکن مهر در استان قزوین نسبت به میانگین کشوری مراتب خوب تر است چون که در بعضی از استانها مسکن مهر در بخش ها باتلاقی و نامطلوب تاسیس شده است .

وی اظهار کرد : اینک اشتغال و بیحرکتی مهم‌ترین چالشی است که موجود هست و یکی‌از مباحثی است که نظام مهندسی هم با آن روبرو است .

مدیر اداره نظام مهندسی استان بیان کرد : شهر اسلامی شهری است که اخلاق اسلامی در آن وجود داشته باشد و سوای تنش و تفرقه مردمان با یک دیگر رابطه داشته باشند لذا با ظاهرسازی شاختمان نمی‌توان نام اسلامی بودن را گذاشت .

وثیق نیا در خاتمه یاد آور شد : گسترش ی شهری , پل , خیابان , پارک و ساخت و سازهای دیگر بوسیله شورای توسعه و گسترش ی طرح ریزی و دارایی صورت می گیرد که کارگروهها و زیرشاخه‌هایی اعم از نظام مهندسی هم درین این موسسه جای‌دارد .


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در صورتی‌که بینی بزرگ دارید تلاوت این مقاله را از دست ندهید

يکشنبه 16 مهر 1396
19:26
معین

در صورتی‌که بینی بزرگ دارید تلاوت این مقاله را از دست ندهید

تجميل الانف

به یقین بخش اعظمی اشخاص بینی کوچک یکی‌از مهم‌ترین شاخص های زیبایی فیس به شمار میرود . به همین منظور است که جراحی زیبایی بینی میان جوان ها دوچندان پرطرفدار است .

البته مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان میدهد که بینی بزرگ موجب مراقبت در قبال بیماری های متعدد اعم از آنفولا‌نزا می گردد . در‌این بررسی مشخص و معلوم شد که هر چه بینی و لب ها بزرگ خیس باشند , ذرات آویزان , گرد و غبار و باکتری های کمتری وارد تن می گردند .


برای انجام این تحقیق , محققان دو بینی تصنعی ساختند که یک کدام از آنان 2 . 3 برابر از دیگری بزرگ خیس بود . این دو بینی روی دو صورت تصنعی و مصنوعی قرار گرفت و دو لب تصنعی و مصنوعی با صورت ها و مقدار های گوناگون هم بر روی این صورت ها تست شد . نتایج نشان اعطا کرد در بینی های بزرگ خیس به مراتب ذرات آویزان کمتری وارد مسیر تنفسی میگردند . این سود درباره‌ی لب های بزرگ خیس هم درست گو بود .

قیم این مجموعه تحقیقاتی معتقد است : بینی بزرگ خیس خطر ورود عفونت به تن را کم کرده و همینطور میزان آلودگی هوای وارداتی به تن را هم کمتر می نماید .


[ بازدید : 147 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چندین ماسک خانگی مؤثر برای از بین بردن جای جوش ها

يکشنبه 16 مهر 1396
19:06
معین

چندین ماسک خانگی مؤثر برای از بین بردن جای جوش ها

تجميل الانف

در ادامه این مقاله روش اصلاح کردن یکسری ماسک سهل و آسان و مالامال منفعت را برای معالجه و بهبود جای جوش را به شما فراگیری می‌دهیم .

ماسک عسل :

برای تنظیم این ماسک به یه خرده عسل و مقداری ویتامینE که به صورت روغن یا این که پودر جوز است طولانی تر فرمائید . آن ها را تماما با نیز ادغام فرمایید تا تماما حل شوند . آن گاه این ماسک را بر روی نصیب هایی که دارنده جوش است یا این که جای جوش دارااست , بگذارید . بعداز 20 دقیقه پوست خویش را با آب ولرم بشویید و بعداز آن آب سرد به پوستتان بپاشید . خوب تر است این ماسک را هفته ای یکبار استفاده نمائید .


ماسک اسفناج :

پاره ای اسفناج برداشته و آب آن را بگیرید . مقداری سفیداب را به تدریج به آن بیش تر فرمایید و عالی آن مواد را بهم بزنید تا به طور کامل با نیز ترکیب شوند . این ماسک را هم بر روی جوش ها و جای جوش قرار دهید . این ترکیب اثر ها جوش را از بین میبرد .


ماسک زرده تخم مرغ :

برای تهیه و تنظیم این ماسک , یک زرده تخم مرغ را در عسل ریخته و نیز بزنید تا بخوبی با نیز مخلوط شوند . بعد از آن یه خرده روغن زیتون را به مواد بیافزایید و آن مواد را با نیز عالی مخلوط فرمائید . این ماسک را روی پوست خویش بگذارید و یه خرده پوستتان را ماساژ دهید . اذن دهید این ماسک به زمان 1 ساعت روی پوست باقی بماند . بعد صورت خویش را با آب ولرم بشویید . خوب تر است از این ماسک یک روز بین استفاده کنید تا بخوبی تأثیر نماید .


ماسک برگ جعفری :

یه خرده جعفری را دوچندان عالی و با مواد ضد عفونی کننده منحصر به فرد صیفی جات بشویید و آن گاه آنان‌را له نمائید . مقداری عسل را به آن جعفری له شده طولانی تر فرمایید . آن مواد را به نیکی با نیز مخلوط نمایید . این ماسک را به بازه 40 دقیقه روی جوش و محل جوش خویش بگذارید . بعد از گذشت 40 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید . از این ماسک میتوانید هر روز استفاده فرمایید تا جوش ها و جای جوش پوست بهبود یابند .


ماسک سرکه سیب :

به مراد تنظیم این ماسک , پاره ای سرکه سیب را در آب گرم بریزید و با یک آب پاش آن را به طور خویش بپاشید . اذن دهید این ماسک بر روی پوستتان کم آب شود . برای به دست آوردن فیض خوبتر و سریعتر میتوانید هر روز از این ماسک استفاده فرمائید تا اثرها جوش از روی پوستتان پاک بشود .


ماسک دوغ :

برای استفاده از این ماسک , تنها کافیست که مقداری دوغ را با پنبه بر روی جوش ها و محل جوش های خویش بمالید . اذن دهید دوغ به بازه 10 دقیقه روی پوستتان بماند . بعد پوست خویش را با آب سرد بشویید . از این ماسک میتوانید هر روز استفاده کنید .


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

وردپرس , دروپال یا این که جوملا؟

پنجشنبه 13 مهر 1396
15:57
معین

وردپرس , دروپال یا این که جوملا؟

وردپرس :

وردپرس محبوبترین پلتفرم در جهانه و اکنون برای ساخت 27 % از اینترنت سایتها بکار گرفته شده . به طور کامل مجانی و نسبتا فعالیت باهاش راحته . ابتدا برای ساخت بلاگ به وجود اومد و در حین سالیان بعد از آن توسعه و گسترش پیدا کرد و حال میتونه برای ساخت هر مدل اینترنت سایتی , اعم از دکان آنلاین , پلتفرم رسانه آنلاین و سایتهای فردی بکار بره . یکی وسیع ترین مزیتهاش , پلاگین های بدون‌پول زیادشه ( بیش تر از 49 هزار پلاگین بدون‌پول ) طراحی سایت در مشهدکه عملکردشو بی حریف میکنه . علاوه بر این , هزاران تم بدون پول نیز داره که به کاربرهاش قابلیت ساخت سایتهایی با پباده سازی های منحصربه‌فرد میده .

دروپال :

بیش تر از 2 % از اینترنت سایتهای دنیا از دروپال استفاده مینمایند . دروپال خیر فقط کارکشته و رایگانه , بلکه پلتفرم خیلی امنی نیز است و برای کسایی که میخوان داده ها حساسی درخصوص کاربرهاشون بگیرند و ذخیره نمایند مورد مناسبیه . دروپال نیز مانند وردپرس تنوع پذیری بالایی داره . با این‌که تعداد add - onهاش به میزان پلاگین های وردپرس نیست البته میشه باهاش اینترنت سایتهایی با قابلیتهای خاصی ساخت . نصب و رئیس دروپال نسبت به وردپرس پیچیده تره و به همین علت نمیتونه تعیین اولیه کسایی باشه که تماما با ساخت اینترنت بیگانه اند .

جوملا :

جوملا رایگانه و خیلی نیز قویه , برای ساخت اینترنت سایتهایی که رسانه های متعددی دارا هستند مناسبه . در رئیس محتوای دیجیتال , نظیر تصاویر , ویجتها , فیلمها و برنامه های رسانه های اجتماعی مثل نداره . مانند دروپال , از وردپرس پیچیده تره . اگه دارید خودتون سایتتونو میسازید و تا درحال حاضر با هیچ CMSی نیز فعالیت نکردید , احتمال دارد یادگرفتنش براتون یکم دشوار باشه . البته محبوبِ توسعه و گسترش دهنده های وبِ و نسبتاً 3 % از اینترنت سایتهای دنیا با جوملا درست شده گردیده اند . این پلتفرم برای اینترنت سایتهای بزرگتر مانند سایتهایی که عضو میگیره و برای کالج ها و کسب و شغل های بزرگ , گزینش خوبیه .


کدام پلتفرم امن خیس است؟

امنیت ادله مهمیه و همگی مدیران اینترنت سایتها می بایست بهش دقت نمایند . هنگامی امنیت این پلتفرم ها رو بررسی می‌کنید بایستی سه بخش رو در لحاظ بگیرید : کدهای مهم , پلاگین هایی که بقیه افراد براشون صحیح کرده اند ( افزونه , ماژول , پلاگین و . . . ) و راحتی بروزرسانی اپلیکیشن .

امنیت جوملا :

جوملا نیز مانند وردپرس , امنیت کدهای اصلیش خوبن و خیلی پر سرعت نسبت به باگ ها و منفذهاش برخورد نشون میده . ولی زیرا هر کسی میتونه برای جوملا پلاگین صحیح کنه , مدام احتمال زخم و شکنندگی هایی از سمت قابل انعطاف افزارهایی که سایرافراد می سازند وجود داره . به شدت سفارش میشه که تنها از دایرکتوری پلاگین های جوملا , پلاگین هاتونو تهیه و تنظیم نمایید . سود : از لحاظ امنیت , دروپال شایسته ترین است .

امنیت وردپرس :

وردپرس تو بروزرسانی و حفظ کدهای اصلیش خوب فعالیت میکنه و بروزرسانی هاش بطور خودکار انجام میشن . گرچه گاه به گاه ضعف هایی نیز داشته , البته با گاز بهشون رسیدگی شده . افزونه هایی که برای وردپرس موجودند نیز تماما امن می باشند و با استفاده از افزونه Jetpackبطور خودکار بروزرسانی میشن . با این که بیشتر پلاگین های مبلغی امن می باشند , البته مدام نمیتونن خودکار بروزرسانی بشن و اگه بی واسطه از داشبورد وردپرستون دراختیار نباشند , تضمینی برای امنیتشون وجود نداره . زیرا وردپرس محبوبیت متعددی داره , انگیزه هکرهاست . هکرها با روبات , نت رو میگردند تا وبسایت های وردپرسی ضعیف خیس ( یعنی تارنما های وردپرسی که قابل انعطاف افزارشونو بروزرسانی نکردند و از آخری ورژن وردپرس استفاده نمی‌کنند ) رو پیدا نمایند و آنگاه همت مینمایند بهشون دسترسی پیدا نمایند یا این که آلوده و کثیف شون نمایند . پس اگه وردپرس رو گزینش می کنید , می بایست مدام پیدایش نگهش دارید . وردپرس یه تعداد افزونه خیلی قادر نیز برای تقابل با هکرها داره که سفارش می کنم در کنار برنامه های امنیتی ای که هاستتون آماده کرده , ازشون استفاده نمائید .

امنیت دروپال :

دروپال بین این سه پلتفرم امن ترینه . گروه امنیت نر افزار دروپال , اقدامات مشقت بار گیرانه ای برای کدهای با اهمیت و ماژولهای add - on نهاده اند . هنگامی ضعفی پیدا بشه , بروزرسانی های امنیتی فورا فراهم میشن . اگه بخواهید برای اینترنت سایتهایی که دارید بسط میدید , کد بیش تر نمایید یا این که بعضا از کدها رو دستکاری نمایید , ممکنه خودتون منافذی روی سایتتون به‌وجود بیارید . مجموعه دروپال ارشادوراهنمایی ارائه کرده و توضیح داده چی عمل نمایید تا مشکلات امینیتی رو به دست کم برسونید , البته خودتون نیز موقع ویرایش کدها می بایست مواظب باشید , به ویژه اگه تا حال همچین کاری نکرده باشید .


برای سئو کدامیک خوب تر است؟

روش پباده سازی اینترنت میتونه روی تواناییش برای درجه به دست آوردن در نتایج موتورهای کاوش اثر بذاره . معیارهای جايگاه بندی نظیر سرعت وبسایت , سازش با تلفن همراه و آسانی مسیریابی , کلیه بستگی به طرز کدنویسی دارا‌هستند .

سئوی دروپال :

با این‌که معماری حیاتی دروپال به مقدار وردپرس سازگار با سئو نیست , ولی سئو کردنش خیلی نیز عمل رنج نیست . ماژولهای ویژه سئو داره و میتونید برای این که فهرست بندی اینترنت سایتتون راحت خیس بشه ازشون استفاده فرمایید . به یاری این ماژولها , با صرفه سازی محتواتون نیز راحتتر میشه . جالبه بدونید که یوست که از بین افزونه های وردپرسی سئو رتبه یکه , یه ورژن نیز برای دروپال خارج داده .

سئوی وردپرس :

اونطوری که گوگل گفته , وردپرس خویش به خویش , خیلی از مشکلات سئو رو حل میکنه . چه بسا نقل شده به 80 تا 90 % از مکانیکهای سئو پوشش داده گردیده اند . البته کماکان براس سئوی سایتتون می بایست یه خصوصی امور انجام بدید , مانند با صرفه سازی کلیدواژه ها در محتوای تارنما . ولی اگه دنبال پلتفرمی می‌گردید که با موتورهای کاوش سازگار باشه , وردپرس بهترینه . برای ارتقا بضاعت درجه گیری سایتتون میتونید از پلاگین های سئو نیز استفاده فرمائید .

سئوی جوملا :

جوملا از حیث سئو خیلی مشابه دروپاله . با این‌که یه خصوصی خصوصیت های سازگار با موتور کاوش داره , البته به میزان وردپرس خوب نیست . جوملا نیز مانند دو تا پلتفرم دیگه یه تعداد پلاگین سئو داره که میتونید برای بهبود باصرفه سازی وب سایت و محتواتون ازشون استفاده نمایید . سود : از نگاه سئو , وردپرس بهترینه .


از حیث کارایی کدام پلتفرم خوبتر است؟

سعی سایتتون میتونه اثر بزرگی بر موفقیتش داشته باشه . برای این که کارایی وب سایت عالی باشه , خیر صرفا بایستی سرعت بالا بار گذاری بشه , بلکه مشتریها میخوان عملیاتی که روی وب سایت انجام میدن نیز سرعت بالا انجام بشن . اگه فرایندهای مختلفی روی اینترنت سایتتون اجرا می کنید , می بایست طوری کدنویسی بشن که سرعت بالا خیس به فعالیت بیفتند . ولی دقت داشته باشید که همت به طور کامل متعلق به طرز ساخت وبسایت نیست . سرعت سروری که سایتتونو میزبانی میکنه و محاسبه منابعی که در اختیار دارید نیز میتونن روی سعی وبسایت اثر بذارن . نقل شده که وبسایت های خوش ساخت میتونن سرعت تلاش رو تا حد قابل توجهی بالا ببرن .

همت وردپرس :

اگه قرار باشه بخاطر استفاده دوچندان از پلاگین های وردپرس هزینه ای بپردازید , اون هزینه نماید شدن سرعت سایتتون خواهد بود . هر پلاگین ای که روی اینترنت سایتتون نصب می کنید یه وقتی برای پردازش نیاز داره و اگه بخواد چیزی به کامپیوتر استفاده کننده بفرسته , سرعت لود وبسایت رو میاره ذیل . به همین جهت کاربرهای وردپرس نباید وسوسه بشن و پلاگین های غیر واجب روی اینترنت سایتشون نصب نمایند . خوشبختانه یه چاره هایی نیز است . میتونید از فشرده سازی , کش و کانال های ارسال محتوا برای ارتقا سرعت انقال اطلاعات استفاده نمائید . همینطور میتونید تصاویرتونو باصرفه نمایید تا میزان شون کم بشه . پلاگین هایی نظیر JS Minify و W3 Total Cache برای اینکار خیلی محبوبند . بعضا از هاست ها ابزاری در cPanel ارائه میدن که میتونه کارایی سایت رو بالا ببره .

همت جوملا :

توسعه و گسترش دهنده های جوملا بر افزایش عملکرد این CMS تمرکز دارا‌هستند و هر ورژن جدیدی که منتشر میشه یه تکان مثبتی در این خصوص به جلو برداشته . پلاگین هایی نیز برای افزایش عملکرد وجود داره . با صرفه سازی عکسها , کش , فشرده سازی , همگی اینجا نیز اثر گذارند و میتونن سرعت بار گذاری روی سرور رو کاهش تن و سرعت ارسال و اجرای اینترنت سایتتونو خوب تر نمایند . می بایست قابل انعطاف افزارتونو پیدایش نگه دارید تا ورژن های بهتری در دست داشته باشید .

کارایی دروپال :

اگه وردپرس راهکارهای خیر و خوبی برای سئو داره , دروپال از لحاظ کارایی اینطوریه . کدنویسی منحصربه‌فرد و هوشمندانه اش بهش این قابلیت رو داده که نرم افزار هاشو پرسرعت و مؤثر فعالیت بندازه . اگر‌چه در شرایطی که محتوای اینترنت سایتتون خیلی بسیار باشه یا این که ترافیکتون بالا باشه , سرعتو میاره ذیل . دروپال نیز مانند وردپرس برای غلبه بر این ایراد می بایست با غیرفعال کردن ماژولهای بی استفاده و استفاده از کش کنار بیاد و عملکردشو بالا ببره .

فیض : از حیث همت دروپال شایسته ترین است . سود : وردپرس از سایر خوبتر است از حیث سعی و امنیت , دروپال صد رد صد پیروز است . برای سئو و سهولت استفاده , وردپرس بر دو پلتفرم دیگه برتری داره . در کل , ممکن است وردپرس بخاطر پلاگین هایی که برای تلاش خوبتر و انعطاف پذیری بیشتر داره میتونه رده اولیه رو بگیره و دو پلتفرم دیگه رو پشت رمز بذاره . در حقیقت , اگه پلاگین ها صحیح نصب بشن , وردپرس میتونه به میزان دروپال عالی کار کنه و به همون میزان امن باشه .


[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

وردپرس

پنجشنبه 13 مهر 1396
15:52
معین

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیر محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها میباشد . وردپرس در بالا صرفا یک سیستم مجانی وب لاگ نویسی بود که تجهیزات نیکی را در اختیار بلاگ نویسان قرار می‌داد و آنگاه به طور یک CMS یا این که نرم‌افزار کدباز برای رئیس محتوای سایت‌ها معرفی شد .

طراحی سایت در مشهد

سایت‌های وردپرسی با استفاده از افزونه‌های درج شده برای وردپرس میتوانند گونه های تجهیزات را دربرگیرند . برای مثال برای فعال‌سازی یک دکان اینترنتی در کنار وبسایت وردپرسی کافیست یک کدام از افزونه‌هایی که برای این خواسته پباده سازی شده‌اند را به هسته وردپرس خویش طولانی تر فرمائید . برای مثال افزونه‌های WooCommerce و Edd دو پلاگین وردپرس می‌باشند که برای فعال‌سازی دکان اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا این که فایل‌های دانلودی استفاده میشوند . همینطور امکان تبدیل شدن تارنما به یک کانال اجتماعی با پلاگین قوی buddypress و یا این که ساخت یک سالن رای زنی یا این که انجمن با پلاگین bbpress , در وردپرس موجود هست . با اعتنا به وفور و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به تارنما وردپرسی طولانی تر کرد .


وردپرس با لهجه برنامه‌نویسی پی اچ پی مندرج و به وسیله مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می گردد . همینطور نسخه‌ای برای پست‌گرس‌کیوال هم جانور می باشد این سیستم کاملاً بدون‌پول و نوشته گشوده است .


وردپرس به‌دنبال روش پروژهٔ چیره b۲ است که در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت . اسم وردپرس را کریستیان اِسلِک , دوست مت مولنوگ ( توسعه‌دهندهٔ اساسی وردپرس ) پیش ارگان و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل مراعات تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وب لاگ و وبسایت بر روی هاست شده‌است . [۲]


محتویات [نهفتن]

۱ تاریخچه

۲ تغییرات وردپرس

۲ . ۱ نگارش ۴٫۸

۲ . ۱ . ۱ مهمترین تغییرات نگارش ۴٫۸

۳ ویژگی ها

۴ موردها استفاده

۵ جستارهای متعلق

۶ منابع

۷ لینک و پیوند به خارج

تاریخچه[ویرایش]

مت مولنوگ پایه‌گذار وردپرس است , نرم‌افزار کدبازی که به صورت گسترده از سمت وبلاگ‌نویسان برای نوشتن وب لاگ مورد استفاده قرار می گیرد .


«مت چارلز مولنوگ» , در مورخ ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس چشم به جهان گشود و فعلا در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا معاش می نماید .


مولنوگ در صدر مدتی به مطالعه ساز ساکسیفون پرداخت و در آموزشگاه بازیگری و هنرهای نمایشی حضور می‌یافت .


اولی سیستمی که مولنوگ برای وبلاگ‌نویسی از آن استفاده کرد , سیستم b2/cafelog بود . وی برای اولین بار برای تکثیر عکس‌هایی که در مهاجرت به واشینگتن گرفته بود از این سیستم استفاده کرد . همین تجربه سبب ساز شد که بدین تامل بیفتد که خویش , برای وبلاگ‌نویسی نرم‌افزاری به‌روز و سازگار با استانداردهای اینترنت که نیازهایش را برآورده نماید , بنویسد . وی در ژانویه ۲۰۰۳ , در وبلاگش این مقاله را اعلام‌کرد .


مولنوگ تخت‌گاز با فردی به اسم «مایک لیتل» تماس گرفت و با امداد نیز , این دو آغاز به نوشتن وردپرس با استفاده از b۲ کردند . بسط دهنده اساسی b۲ یعنی Michel Valdrighi نیز به زودی به عده دو نفره آن‌ها بیشتر شد .


در مارس ۲۰۰۳ وی Global Multimedia Protocols Group را تأسیس کرد که در آن اول «میکروفرمت‌ها» متن شد .


وی در آوریل ۲۰۰۴ , خدمت نام‌آشنای Ping - O - Matic را تأسیس کرد که همان طور که از اسم آن برمی‌آید , سرویسی است که با آن می گردد پینگ کرد و موتورهای جستجویی نظیر تکنوراتی را از به‌روز شدن وب لاگ , با خبر کرد . به کمک آن میشود , به طور دوچندان بی آلایش سرویس‌های دوچندان متعددی اعم از بلاگرولینگ دوستداشتنی بلاگ نویسان اهل ایران را پینگ کرد . اینک Ping - O - Matic روزمره یک میلیون توشه پینگ میگردد .


در می ۲۰۰۴ , حریف وردپرس یعنی مووبل تایپ , ذکر کرد که قیمت‌هایش را تغییر تحول داده است . مسئله‌ای که سبب ساز شد هزاران استفاده کننده مووبل تایپ به اندیشه استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین بیفتند . وردپرس به نیکی از این زمان استفاده کرد .


در اکتبر ۲۰۰۴ , CNET مولنوگ را استخدام کرد تا در آنجا , روی وردپرس عمل نماید و در سازمان وبلاگ‌ها و رسانه‌های تازه به آنان یاری دهد . در دسامبر ۲۰۰۴ , مولنوگ bbPress را عرضه کرد , سیستمی که او در طی یک سری روز تعطیلات مندرج بود .


در فوریه ۲۰۰۵ , ورژن ۱٫۵ وردپرس مهیا شد که اسم Strayhorn را بر آن گذارده بودند . این ورژن ۹۰۰ هزار توشه دانلود شد .


در آوریل ۲۰۰۵ فردی متوجه شد که در وبسایت WordPress . org , مقاله‌های متعددی به طور نهفته موجود هست که با تکنیک cloaking متن شده‌اند . در cloaking دارای یک تارنما , کاری مینماید که نسخه‌ای از تارنما که به عنکبوت‌های کاوش عرضه می شود گوناگون از چیزی باشد که به بازدیدکنندگان معمولی نشان داده میشود . مولنوگ ناچار شد که مقاله را بپذیرد و همگی مقاله‌ها را حذف نماید .


مولنوگ در اکتبر ۲۰۰۵ از CNET جدا شد . یک سری روز بعد از آن وی Akismet را معرفی کرد , سرویسی که جلوی کامنت‌ها و ترک‌بک‌های اسپم را می گیرد


در نوامبر ۲۰۰۵ , کمپانی در پروژه وردپرس از وضعیت دعوتنامه‌ای درآمد و شرکت کردن در آن برای کلیه آزاد شد .


در دسامبر ۲۰۰۵ , وی کمپانی خودکار را معرفی کرد , سرویسی که سرویس ها میزبانی وب لاگ ارائه میدهد و نرم‌افزارهای ضد اسپم می‌سازد . اکنون , بر طبق آمار Comscore , وبسایت Automattic , ماهانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده داراست و بین ۲۵ وب سایت برتر عالم قراردارد .


در مارس ۲۰۰۷ , خبرنامه دارای اعتبار PC World , مولنوگ را تحت عنوان یک کدام از ۵۰ شخص با اهمیت در وب برگزید و در جایگاه شانزدهم قرار اعطا کرد .


تغییرات وردپرس[ویرایش]

نگارش ۴٫۸[ویرایش]

وردپرس از نگارش ۴ به آنگاه , تحولات متعددی را در هسته خویش تجربه کرد , سرعت و همت آن به طور چشمگیر ارتقا و بهبود یافته است , همینطور بخش اعظمی از مشکلات آن در نگارش‌های ۳ حل شد و بیشتر به یک CMS تبدیل شده‌است . در نگارش ۴٫۸ که با تیتر اونز نشر داده شده شده‌است , قابلیت‌های کاربردی و جالبی به آن بیشتر شده‌است . [۳][۴][۵]


مهمترین تغییرات نگارش ۴٫۸[ویرایش]

بیش تر شدن ابزارک تصویر , ابزارک ویدیو و ابزارک صوت

دسترسی به ویرایشگر دیداری در ابزارک نوشته

نمایش محدوده پیوند ها در ویرایشگر دیداری[۳]


[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

رویه درست در ابرو برداشتن

پنجشنبه 13 مهر 1396
14:44
معین

رویه درست در ابرو برداشتن

تجميل الانف

برای برداشتن ابروهای خویش گام به گام با ما همراه باشید :


جلوی یک آینه روشن بایستید و ابروهایتان را با یک برس ابرو , کتف نمایید . گذشته از فعالیت با موچین برای برداشتن ابرو با یک قیچی مانیکور , موهای بلند بالای ابرویتان را قیچی نمایید . یک کناره قیچی را روی استخوان ابرویتان قرار دهید و موهای بیشتر ای که فراتر از خط ابرو رفته اند را با توجه قیچی فرمائید .


مدادی را روی پل بینی تان ( برآمدگی استخوانی نصیب اواسط بینی ) قرار دهید , طوری که مجرای اشک تان را بپوشاند و به خط ابرویتان رسد . جایی که خط ابرویتان و خودکار همدیگر را انقطاع می نمایند , جایی است که ابرویتان می بایست استارت شود . گذاشتن یک نشانه کوچک با خط دیده که از باطن موهای ابرویتان چشم شود میتواند یاری تان نماید که نقطه مطلوب را تجسم نمائید .


مدادی را در امتداد کناره فرنگی چشمتان , جایی که مژه ها به پایان می رسند , نگه دارید . جایی که قلم و استخوان ابرو به نیز می رسند , جایی است که ابرو می بایست تمام شود . این نقطه را نیز با خط دیده نماد گذاری نمائید .


ابرویتان را از نزدیک ملاحظه کنید . می بایست حاذق به تشخیص قوس ارگانیک آن - که بر بالای عنبیه دیده به نقطع ی عطف خویش می‌رسد - باشید . به یاد داشته باشید که انگیزه از برداشتن ابرو ارتقاء قوس ارگانیک آن است خیر ساخت یک قوس تصنعی .


گذشته از استارت برداشتن ابرو , ابروهایتان را با مالیدن یک قطعه یخ یا این که یک گلوله پنبه آغشته به عنبر سائل روی منطقه ابرو , بی شم فرمائید .


موهای بیشتر زیر ابرویتان را با یک موچین تیز سرکج بردارید . برای این‌که در برداشتن ابرو غلط نکنید , هر توشه یک موی را بِکَنید . قوس ارگانیک ابروهایتان را رعایت نمائید و موهای فراتر از خط ابرویتان را برندارید .


به نقاط داخلی و فرنگی ابرویتان نگاه فرمایید . هر نوع مویی که بیرون از این نقاط است را نیز بردارید .


نکات و هشدارها

برای اشخاصی که از برداشتن ابرو می ترسند , تعدادی ترفند موجود است که فعالیت را برایشان راحت خیس می نماید . در صورتیکه این فعالیت را فورا پس از داخل شدن از گرمابه انجام دهید , منافذ پوست تان گشوده می‌باشند و کندن موها برایتان راحت خیس می‌شود . دیگر این که مالیدن اندازه فراوانی لوسیون دست روی ابرو , فولیکول موها را قابل انعطاف کرده و منجر میشود موها به آرامی کنده شوند .


[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شنا کردن چه تأثیری در تندرست گیسو دارد؟

پنجشنبه 13 مهر 1396
14:38
معین

شنا کردن چه تأثیری در تندرست گیسو دارد؟

تجميل الانف

دانشیار دانش کده علم ها پزشکی تهران اعلام‌کرد : «به طور روزانه قرارگرفتن در معرض آب و کلرین می تواند منجر بی آبی گیسو , شکستگی و گره خوردگی آن شود . »


پزشک غلامحسین غفارپور با تأکید بر این مسئله که با شستشوی روزمره می‌توان کلر را از بین پیروزی , اظهار داشت : «معمولاً بعداز هر توشه شنا پیشنهاد می شود شخص موهایش را با شامپوهای ملایم اختصاصی موهای کم آب و آسیب‌پذیر و مرطوب‌کننده بشوید و بعداز شستشو هم از نرم‌کننده موی استفاده نماید . »


این کارشناس پوست و گیسو در پی افزود : «بی‌توجهی به‌این این قضیه سبب ساز می گردد در صورت وجود کلر مضاعف و املاح سنگین وزن در آب موهای شخص کم آب شود و تازگی و زیبایی خویش را از دست بدهد . »


او با بیان این‌که تغییر‌و تحول رنگ موها بعداز استخر هم قضیه دیگری است که اکثر وقت ها زنان مبتلا آن می شوند , ادامه بخشید : «تغییر رنگ موهای بلوند و خاکستری و دکلره شده قادر است به دلیل وجود یون مس در آب استخر یا این که ناشی از لوله‌های مسی باشد که آب را به استخر میرساند و منجر میشود موی به رنگ سبز درآید . »


غفارپور برای پیشگیری از پیدایش این شرایط به زنان پیشنهاد کرد : «حتماً از کلاه‌های شنا استفاده نمایند . »


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پباده سازی سایت

سه شنبه 11 مهر 1396
17:44
معین

فراگیری پباده سازی وب سایت با وردپرس در ۲ ساعت! ( به روزرسانی ۲۰۱۶ )

خانهنمونه کارهاطراحی وب سایت

پباده سازی سایت

روند کاری

پباده سازی دمو بدون پول

راهنمای ارزش

سئو سایتتماس با ما

در رابطه ما

تماس باما

مقالاتپیشنهاد ویژه

در خواست مشورت کردن

یادگرفتن پباده سازی تارنما با وردپرس در ۲ ساعت! ( به روزرسانی ۲۰۱۶ )

فراگیری پباده سازی تارنما با وردپرس در ۲ ساعت! ( به روزرسانی ۲۰۱۶ )

مطمئنم شما این راهنمای پباده سازی تارنما مجانی را دوچندان دوست خواهید داشت . زیرا پرسرعت خیس از هر حالتی میتونید باهاش به ساخت یک سایت مجانی خوب بپردازیدطراحی سایت در مشهد .

یک راهنمای قدم به قدم و معمولی برای هر هر که بخواهد فراگیری پباده سازی تارنما وردپرس را از اساس در کمتر از ۲ ساعت بیاموزد و به ساخت تارنما بدون پول بپردازد . در‌این راهنما تلاش کردم کمتر از کلمه های تخصصی پباده سازی وب سایت استفاده کنم تا برای شما مشکلی پیش نیاید .

۳ تراز سرعت بالا درین راهنما

۱ . پلتفرم دلخواه برای پباده سازی تارنما خویش را گزینش فرمائید .

۲ . اسم دامین و صاحب خانه وب سایت خویش را گزینش نمایید .

۳ . سایت خویش را نصب , پباده سازی و دستکاری فرمائید .


#قدم نخستین : پلتفرم دلخواه برای پباده سازی تارنما خویش را گزینش فرمایید .

گذشته از این که شما درخصوص طراح و اسم دامنه خویش نگران باشید , شما بایستی تصمیم بگیرید که چه پلت فرمی را برای ساخت سایت خویش بکار می‌گیرید .

مراد اینجانب از پلتفرم چیست؟

خب , وقتی که اینجانب در سال ۱۳۸۸ آغاز به پباده سازی وب سایت کردم , بخش اعظمی از وب سایت های با استفاده از HTML ( کد ) , CSS و چه بسا فلش ساخته می شدند . این زمان اکثری را برای یادگیری ساخت تارنما از اینجانب گرفت .

به همین منظور بیشتر مردمان هنوز نیز فکر میکنند ساخت تارنما از ابتدا نقص‌ است و یا این که نیاز به اندازه متعددی از مهارت های برنامه نویسی و پباده سازی داراست . – ولی این تا حدی صحت دارد ولی برای پباده سازی هر وبسایتی نه!

در سال ۲۰۱۶ , سیستم های رئیس محتوا ( CMS ) مثل وردپرس وجود دارا هستند که تولید یک سایت را برای کلیه قابل دسترس کرده اند .

به عبارت بی آلایش , یک سیستم مدیر محتوا ( یا این که پلت فرم ساخت وبسایت ) , یک بستر استفاده کننده پسند برای ساخت سایت و مدیر محتوای آنلاین آن , به جای استفاده از یک جور از صفحه های کدنویسی شده‌است .

سه پلتفرم دوست داستنی ساخت تارنما در سال ۲۰۱۶

popular - website - platforms

همانگونه که شما میتوانید در نمودار بالا بینید , در حدود نیمی از وبسایت ها در وب در درحال حاضر ساخت بر روی پلت فرم وبسایت وردپرس می‌باشند . صرفا بدین آمار به وسیله W3Techs و BuiltWith نگاهی بکنید .

البته چرا وردپرس از سایر خوبتر است؟

هیج جای عالم راهی خوب تر و سهل وآسان خیس از وردپرس برای ساخت یک سایت مجانی پیدا نمیکنید , چون :

۱ . وردپرس پارسی مضاعف خوب و آپ تو دیت است .

WordPress این سیستم مدیر محتوا ( CMS ) در مرز و بوم ما نماینده قانونی دارااست و همه ورژن های آن به طور مجانی در سایت وردپرس پارسی قرار می‌گیرد .

۲ . وردپرس تماما بدون‌پول است , همراه با اکثری از پوسته ها و تم های خوشگل که می‌توانید گزینش نمایید .

یادگرفتن پباده سازی تارنما مجانی با وردپرس زمانی زیباتر می‌شود که بدانید تعداد نامحدودی از قالب های بدون پول برای این CMS موجود است . از منابع بدون پول آن میتوان به منبع پوسته وردپرس پارسی و از منایع مبلغی آن می شود به تارنما themeforest اشاره کرد .

نکته دیگر آنکه وردپرس یک جامعه برزگ از طراحان سایت را دارااست که در دل همین مردمان می‌باشند . تارنما نکسار هم قالب وردپرسی است که به وسیله گروه ما ایجاد شده است . در قالب های مو جود وردپرس با مقداری گشت و گذار میتوانید خلاقانه ترین پباده سازی وب سایت ها را مشاهده کنید و از فی مابین آن قالب ها برای خویش دانلود نمایید .

۳ . وردپرس برای نو کاران خوب ست!

در صورتی‌که شما می‌توانید در ورد مایکروسافت مقاله بنویسید پس میتوانید محتوای وب سایت خویش را در وردپرس نیز وارد نمایید . شما می‌توانید با پلاگین های وردپرس وب سایت خویش را توسعه و گسترش دهید و نسبتاً هر امکاناتی در ساخت سایت خویش نیاز داشته باشید از افزونه های وردپرس به طور مجانی استفاده فرمایید . با “ افزونه ها یا این که به عبارتی پلاگین ها ” شما قدرتمند به افزودن فرم های تماس , فرم های اشتراک , آلبوم عکس و … برای سایت تان خواهید بود . مضاعف بی آلایش است , نه؟

۴ . وردپرس برای وب سایت های کوچک یا این که بزرگ؟ پاسخ : خوب برای هر دو

از وب لاگ های همگانی تا وبسایت های شرکتی خوشگل و مغازه های آنلاین , وردپرس می‌تواند در هر مدل از پباده سازی وبسایت شایسته ترین پبت فرم انتخابی شما باشد . وردپرس بوسیله eBay , موزیلا , رویترز , CNN , Google Ventures و چه بسا ناسا استفاده می گردد .

۵ . معمولا قالب های فراهم وردپرس Responsive خواهند بود , یعنی برای گوشی , تبلت و رایانه با صرفه گردیده اند .

پس سوای استخدام یک طراح سایت , می توانید به طور به طور همزمان ورژن تلفن همراه و تبلت وب سایت خویش را داشته باشید .

۶ . پشتیبانی بزرگ و جامعه بزرگ برنامه نویس برای یاری به بسط وردپرس .

بخاطر استفاده بخش اعظمی از مردمان از این پلت فرم ( اینترنت مستر ها , بلاگ نویسان , بسط دهندگان تم و سازندگان افزونه ) , کشف کردن یاری پر سرعت زمانی که شما به مشکلی بخورید خیلی راحت میگردد . شایسته ترین جا برای این عمل انجمن وردپس پارسی است .

سفارش اینجانب این است که در شرایطی که شما به‌دنبال کتاب یادگرفتن پباده سازی وب سایت هم می گردید , کتابی را بخرید که یادگرفتن ساخت سایت با وردپرس را داده باشد .

اما , دیگر پلت فرم های سیستم رئیس محتوا هم برای پباده سازی وب سایت موجود هست .

دروپال یک پلتفرم فراوان توانا است که دوستداشتنی برای پباده سازی اینترنت و برنامه نویسان زبده است , البته با یک منحنی یادگیری سخت! که یک گزینش بد برای مبتدیان به حساب می‌آید .

جوملا مشابه وردپرس است و استفاده متعددی برای مغازه های آنلاین میگردد . البته شما دستکم بایستی مقداری از برنامه نویسی وب سایت رمز در بیاوردید تا بتوانید با این platform پباده سازی تارنما فرمائید .

در حالتی که می‌خواهید جزئیات بیشتر بدانید , این لینک و پیوند را ملاحظه کنید که یک مقایسه دوچندان جامع بین وردپرس , جوملا و دروپال نموده است .

در تراز #۲ , اینجانب شما‌را از روند گزینش یک اسم دامنه عالی و جستن یک فضای برای میزبانی وبسایت تان با خبر میکنم .

در سطح ۳ , اینجانب به شما نشان می دهم که چه‌طور برای نصب و سفارشی کردن تارنما خویش در وردپرس مبادرت عملی فرمایید . نگران نباشید – اینجانب شما‌را از پروسه راحت و اصولی ساخت سایت با وردپرس , با تعداد متعددی از تصاویر موعظه میکنم .

در‌حالتی که شما هر جور سوال یا این که توصیه برای این بخش از راهنمای فراگیری مجانی پباده سازی وب سایت دارید , دریغ نکنید! با کمپانی ما تماس حاصل نمایید و بخواهید که موبایل را به اینجانب بدهند . اینجانب حامد ایوبی هستم . ترجمه کننده و تالیف کننده این مقاله .

#قدم دوم : کشف کردن یک اسم دامنه و هاست

برای ساخت یک تارنما نو آنلاین , شما نیاز به دو چیز دارید :

اسم دامنه ( یک نشانی اینترنت نظیر nexar . ir )

هاست اینترنت ( یک خدمت است که وب سایت شمارا به وب متصل می نماید و مثل هارد داده ها وب سایت را روی آن می ریزید . )

پلت فرم وردپرس بدون‌پول است , البته یک اسم دامین و صاحبخانه اینترنت ( هاست ) برای شما هزینه نزدیک به ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان در سال به همراه دارااست , اما گشوده نیز هزینه آنان کمتر از میل کردن یک پیتزا در شمال تهران است!

اینجانب معمولا برای خرید دامین و هاست وب سایت های درست شده بوسیله خودم و کمپانی نکسار از مهین وبسایت یا این که هاست کشور ایران استفاده میکنم . از هر دو وب سایت خیالتان به طور کامل راحت باشد ولی می بایست بدانید که یک نکته حائض اهمیت در‌این یادگرفتن پباده سازی وبسایت همین نکته است که هاست و دامنه را نباید از هر جایی خرید!

شرکتهای متفرقه فروش هاست و دامنه میتوانند به شما زخم های بزرگی بزنند . برای مثال تعجب نکنید اگه به شما زنگ زدند و گفتند که داده ها شما پریده , ببخشید!

از هر جایی هاست می‌گیرید , هاست لینوکس باشد و دارنده در اختیار گرفتن پنل CPanel .

چه نوعی دامینی می بایست تعیین کنیم؟

معمولا کلیه از دامنه های بین المللی مثل . com و یا این که . net و یا این که . org استفاده می نمایند که هر یک معنای خاص خویش را دارااست . البته استفاده از دامنه های ملی هم نظیر . ir در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند آیتم مطلوب تری و کم هزینه تری باشد . برای خرید دامنه . ir بایستی در وبسایت ایرنیک شناسه داشته باشید .

ولی برای تعیین اسم مطلوب برای سایت شما دو راه و روش توصیه می دهم :

از اسم کمپانی یا این که اسم خودتان در دامین استفاده فرمایید . مثل : www . nexar . ir

از مورد عمل خویش در دامنه تان استفده فرمائید نظیر www . your - activity . ir

از گزینش نام های تعجب آور غریب برای وبسایتتان پرهیز کنید . وب سایت شما هر چه اسم کوتاه خیس و زیباتری داشته باشد خوب تر به یاد سایرافراد می‌ماند .

الیته یه نکنه اساسی قابل اشاره این است که در صورتی‌که اسم کار شما در اسم دامنه شما باشد بخت شما برای فراتر وارد شدن وبسایتتان در موتورهای کاوش زیادتر می‌رود . به گروه فرآیندهایی که به پیشرفت در عملکرد تارنما شما در موتورهای کاوش از قبیل گوگل یاری می نماید SEO یا این که Search Engine Optimization میگویند . در صورتیکه دوست دارید وب سایت شما مالامال گوگل عالی بالا بیاید این مقاله Seo on Page را بخوانید .

یک نکته خوب دیگر


[ بازدید : 169 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

از طوطیا استفاده کنیم یا این که خط چشم؟

سه شنبه 11 مهر 1396
17:32
معین

از طوطیا استفاده کنیم یا این که خط چشم؟

تجميل الانف

در اين روز ها كمتر خانمي است كه طوطیا را به خط دیده ترجيح دهد ولی شايد براي يك‌بار نیز كه شده , دست به طوطیا برده و چشم‌هايش را با اين دوده سياه , گيرا و دیدنی كرده باشد . اين ایام سرمه‌دان‌ها معمولا به ارث مي‌رسند و اين وسايل سنتي در بساط آرايشي دختران برنا کمتر ديده مي‌شود . ولی باورهاي قديمي راجع‌به خاصیت اين ماده آرايشي مضاعف است . از لحاظ طب سنتي , طوطیا طبعی سرد و خشك دارااست و پيش از اين استفاده دارويي نیز داشته است .


بعضي مي‌گويند اين ماده سبب افزايش سوي دیده مي‌شود و از دوران كودكي , چشمان دختران را طوطیا مي‌كشند تا مژه‌هاي‌شان تقويت و زيبايي چشم‌هاي‌شان فراوان شود . آيا اين مورد واقعيت علمي دارد؟ فرق سرمه‌هاي قديمي با سرمه‌هاي امروزي چیست؟ دكتر عليرضا عباسيان , کارشناس طب سنتي مارا در اين ارتباط راهنمايي مي‌كند .


از طوطیا هسته رطب تا طوطیا مغز قلم‌گاو . . .

تا به اکنون نام طوطیا مغز گاو را شنيده‌ايد؟ اين طوطیا حيواني را با استفاده از مغز استخوان مداد گاو تهيه مي‌كنند . دكتر عباسيان , کارشناس طب سنتي اشکال ديگري از طوطیا را نیز معرفي مي‌كند كه در پیشین ترویج بيشتري داشته است ; مانند ابريشم تجزيه شده , مردار سنگ تجزيه شده , هسته رطب و نارگيل . البته دسته ديگري از اشکال طوطیا موجود هست كه اين ایام رايج‌تر از اشکال ديگر است .

طوطیا بادام شيرين و فندق كه بسياري از مردمان با استفاده از يك نعلبكي و اجاقي با دو پاره خشت به‌راحتي آن را در منزل صحیح مي‌كنند . ضمن آنكه مي‌توان اين دوده به دست آمده را با روغن نارگيل يا بادام ترکیب كرد تا نیز استفاده از آن راحت‌تر شده و نیز بر خاصیت آن افزوده شود . حتي در منابع طب سنتي آمده كه از گرد برگ زيتون به طور طوطیا براي معالجه آب مرواريد نیز استفاده مي‌كردند . اما اين روز ها بسياري از برندهاي دارای اعتبار مبادرت به توليد صنعتي سرمه‌هاي مدادي‌شكل كرده‌اند که اين وسيله , سهولت كاربرد داراست .


خاصیت درماني سرمه‌هاي قديمي

سرمه‌هاي قديمي خاصیت بيشتري داشتند . دیدنی است بدانيد بسياري از آن‌ها خیر تنها براي زيبايي كه براي رفع يك مشكل يا بيماري مورد استفاده قرار گرفته و در منابع طب سنتي نیز روي اين قضیه تاكيد زیاد شده‌است . کساني كه اشك ريزش مداوم داشتند , طوطیا ابريشم تجزيه شده به دیده مي‌كشيدند تا اين مشكل برطرف شود . طوطیا مردار سنگ براي ورم‌ها و التهابات چشمي و حتي تقويت بينايي مورد استفاده قرار مي‌گرفت يا كساني كه مژه‌هاي كم‌پشت و نازكي داشتند , طوطیا هسته رطب به دیده مي‌كشيدند تا سبب رويش بيشتر شود .


علاوه بر اين طوطیا تحت عنوان يك داروي گياهي مورد استفاده قرار مي‌گرفت . هيچ مي‌دانستيد طوطیا منجر بند وارد شدن خون يا حتي علاج برخي از زخم‌هاي پوستي و مخاطي مورد استفاده قرار مي‌گرفت؟ دیدنی است بدانيد در پیشین طوطیا براي رفع انگل‌هاي پوستي مانند شپش نیز كاربرد داشت .


طب سنتي چه مي‌گويد؟

دكتر عباسيان , کارشناس طب سنتي استفاده مداوم از طوطیا را توصيه نمي‌كند و حتي در بسياري از قسمت‌ها نياز به بررسي و تحقيق دوباره در زمینه ی طوطیا را ضروري مي‌داند البته به هر صورت كشيدن طوطیا از لحاظ طب سنتي نه‌تنها ايرادي ندارد بلكه با فایده نیز می باشد البته براي اين مسئله شرطي موجود است . بايد در حیث داشت در مراحل توليد و ساخت آن به فرمولاسيون و تركيباتش توجه كافي به خرج رود . اين ایام تركيباتي كه برخي اشخاص سود جو يا كارخانجات غيرمعتبر در طوطیا به كار مي‌برند استاندارد نيست و سبب ساز آسيب دیده مي‌شود .


به همين دليل بايد نسبت به تندرست اجزا و استاندارد بودن تكنيك‌هاي ساخت كسب اطمينان كرد ضمن اينكه اين ماده به هيچ‌وجه نبايد به طور نساييده به كار رود . طوطیا بايد موقعیت گرد و پودر ريز داشته باشد كه ضرري همراه نداشته باشد . دكتر عباسيان درباره ی ادغام طوطیا با مواد ديگر نیز اذعان کرد : در قبل چربي گوسفند را مي‌سوزاندند و آن را با طوطیا ترکیب مي‌كردند و سرب را به تنهايي مورد استفاده قرار نمي‌دادند .


طوطیا در شهر‌هاي متعدد

در قديم در شهرهايي كه داراي معادن زيرزميني مانند مس و زغال‌سنگ بودند , ساخت اين ماده طبي - آرايشي بيشتر اشاعه داشت و دیدنی است بدانيد به گفته دكتر عباسيان , علاوه بر طوطیا سياه , سرمه‌هاي سفيد و سرخ نیز مو جود بوده است ; برای مثال در شهر كرمان و در حوزه‌ خراسان شمالي , ساخت طوطیا بيشتر از ديگر شهرها ترویج داشت . اما ناگفته نماند كه طوطیا اصفهان نیز داراي آوازه فراواني است .


اين طوطیا را با استفاده از مدل خاصي از سنگ به اسم اثمد صحیح مي‌كنند و خاصیت بسيار زيادي اعم از تقويت بينايي و رفع التهاب و پف دیده دارااست . در شهر يزد نیز ترسیم جالبي وجود داشت كه پيش از استفاده از طوطیا , نوك ميله را در گلاب فرومي‌بردند و آن‌گاه در گرد طوطیا زده و در نگاه مي‌كشيدند .


متخصص ها دیده چه مي‌گويند؟

دكتر محمد ميرآفتاب , کارشناس دیده در مورد استفاده از اين ماده براي دیده به سيب سبز اذعان کرد : «ما استفاده از اين ماده را به هيچ تیتر توصيه نمي‌كنيم . حتي امكان داراست سرب جان دار در اين ماده به مرور زمان در تن جذب شود و مشكلات ديگري بوجود بياورد . » از لحاظ دكتر ميرآفتاب اين ماده فقط جنبه زيبايي و آرايشي دارااست و خاصیت خاصي براي تقويت بينايي يا رويش گیسو ندارد .

بايد اين زمینه را در لحاظ داشت كه شايد به دليل ماندگاري بيشتر اين ماده اطراف دیده و لابه‌لاي مژه‌ها , اين تصور در امر روياندن مژه و ابرو به‌وجود مي‌آيد ضمن آنكه بايد اعتنا داشته باشيد كه در شرایطی‌که چشمان حساسي داريد , خوبتر است از طوطیا استفاده نكنيد زیرا شاید كه فلز سرب جانور در طوطیا منجر تحريك يا حساسيت چشمي براي‌تان شود ضمن آنكه بايد در حیث داشت سرمه‌هايي كه فارغ از جواز يا طي فرآيندهاي غير استاندارد توليد مي‌شوند , امكان دارااست ميكروب و آلودگي همراه داشته باشند .


آيا با طوطیا كشيدن زيباتر مي‌شويد؟

روايت‌هاي بسياري در دين ما نسبت به استفاده از طوطیا آمده است و بر وجه درماني اين ماده تاكيد دوچندان شده‌است ولی امروزه جاي مواد طبيعي را تركيبات شيميايي گرفته‌ است و حتي در زمینه‌ی وجه آرايشي و زيبايي آن نیز , بسياري از متخصصین آرايشي مي‌گويند كشيدن طوطیا باطن دیده , سبب ساز كوچك آشکار کردن دیده شما مي‌شود .


اين كار نه‌تنها بر زيبايي شما نمي‌افزايد بلكه دیده شما‌را از آن اندازه‌اي كه می‌باشد نیز كوچك‌تر و ريزتر نشان مي‌دهد . ولی بايد در لحاظ داشته باشيد كه اين قضیه به مدل آرايش شما نیز بستگي داراست . در صورتي كه آرايش دیده شما حرفه‌اي و اصولي صورت پذیرد اين كار مي‌تواند بر گيرايي و جذابيت دیده شما بیش تر كند به شرط آنكه از سايه‌هاي محو زير دیده منفعت ببريد يا از خط باريكي در زير دیده و محل رويش مژه‌ها استفاده كنيد . در حیث داشته باشيد كه نیز متخصصین طب سنتي و نیز پزشك‌هاي کارشناس دیده , نسبت به استفاده از طوطیا در طولاني‌مدت هشدار مي‌دهند .


[ بازدید : 164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azarnush است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]