آشنایی با عایق حرارتی الاستومری

دوشنبه 14 مرداد 1398
9:31
معین

در مقالات پیشین در باره عایق حرارتی و انواع آن صحبت کردیم و مزایا و معایب هر یک را بر شمردیم. در این مقاله می خواهیم یک نوع عایق حرارتی دیگر به نام عایق حرارتی الاستومری را به شما معرفی نماییم. اگر بیشتر با این عایق حرارتی آشنا شوید و اطلاعات فیزیکی و فنی آن را در اختیار داشته باشید قطعا عایق حرارتی الاستومری را به عنوان بهترین عایق حرارتی که تا کنون به شما معرفی کردیم بر خواهید گزید.

عایق حرارتی الاستومری چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا واژه الاستومر را تشریح کنیم. الاستومر واژه ای متشکل از دو بخش است که قسمت اول آن «الاستو» برگرفته از «الاستیک» و به معنای ارتجاع ‌پذیر و بخش دوم آن «مر» برگرفته از واژه «پلیمر») است.

الاستومرها در صنعت کاربرد فراوانی دارند که از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ساخت محصولات زیادی مانند لاستیک اتومبیل، سیل‌های آب‌بندی، برف پاک‌کن، شلنگ‌ها

الاستومرها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • ترموست الاستومرها که در نتیجه حرارت سخت شده و دیگر به حالت اولیه بر نمی‌گردند
  • ترموپلاستیک الاستومرها که با حرارت حالت ارتجاعی پیدا می‌کنند.

طبق تعاریفی که تا کنون ارائه شد در می یابیم که عایق حرارتی الاستومری یکی از انواع عایق حرارتی و برودتی ست از دسته ترموست الاستومتر ها است که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد.

این عایق با حضور خود در صنعت ساخت و ساز به دوران عایق های حرارتی سنتی همچون پشم سنگ پایان داد و به عنوان جدید ترین نوع عایق حرارتی معرفی شد.

ساختار این عایق به صورت سلول بسته است و مقاومت آن در برابر آلودگی, رطوبت, بخار آب و حرارت بسیار بالا میباشد. عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمانی, کانال های هوا, لوله های بزرگ, سیستم های گرمایشی و سرمایشی, صنعت خودرو سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

چرا عایق حرارتی الاستومری به عنوان مدرن ترین و بهترین عایق حرارتی حال حاضر معرفی می شود؟

عایق حرارتی الاستومری دارای ویژگی های بی نظیری است که با تکیه بر آنها در عرصه ارائخعایق حرارتی پیشتاز است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از عایق های الاستومری باعث بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی در آن میشود.

ضریب انتقال حرارتی این نوع عایق بسیار پایین است و مقاومت آن در برابر خوردگی و بخار آب بالا میباشد.

فوم عایق الاستومری را میتوان به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات ویژه نصب کرد و از بی خطر بودن بودن آن مطمئن بود.

این نوع عایق دوستدار محیط زیست است و هیچ نوع آلرژی و حساسیت پوستی در حین کار با آنها ایجاد نمیشود.

علاوه بر آن طول عمر این عایق ها بسیار بالا می باشد و نگهداری از آنها بسیار آسان است.

انواع عایق حرارتی الاستومری

  • عایق الاستومری رولی یا ورقه ای
  • عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

عایق الاستومری رولی یا ورقه ایاین نوع عایق حرارتی برای کار در دیوار در ضخامت های مختلف تولید می شود.به جر کار در داخل دیوار ها این نوع عایق به عنوان روکش لوله های آب یا مخازن نیز بسیار استفاده می گردد. عایق الاستومری رولی در دو نوع ساده و آلومینویمی تولید می شود.

به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی باید از عایق هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV داشته باشند. از عایق های الاستومری بدون روکش میتوان در

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

این نوع عایق حرارتی به عایق صوتی معروف تر است تا عایق حرارتی. ساختار غیر هم سطح و سایر مشخصات فیزیکی آن موجب شده است تا این نوع عایق به شدت در کاهش آلودگی های صوتی تاثیر گذار باشد.

عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده یا موجدار و به دو صورت ساده یا چسب دار تولید میشود. مقاومت این نوع عایق در برابر جذب آب, حرارت, مواد شیمیایی و آسیب دیدگی بسیار بالا میباشد.

امیدواریم با ارائه این مقاله ارزشمند توانسته باشیم شما را با محصولات جدید صنعت ساخت و ساز آشنا کرده باشیم.


[ بازدید : 196 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azarnush است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]