چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست؟

سه شنبه 26 شهريور 1398
13:51
معین

چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست؟

در مقالات پیشین هنگامی که به تعریف کفپوش اپوکسی پرداختیم و مزیت های آن را بر شمردیم چنیدین بار به این نکته اشاره کردیم که یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای اجرای کفپوش اپوکسی این است که سطح خروجی را تبدیل به سطحی می کند که امکان رشد میکروب ها را به حداقل می رساند. همین ویژگی کافیست تا به سوال چرا کفپوش اپوکسی بهترین گزینه برای پوشش بیمارستان هاست با صراحت تمام پاسخ دهیم. امکان ایجاد سطحی تمیز و عاری از هر گونه میکروب و آلودگی مهم ترین عامل برای اجرای کفپوش اپوکسی در محیط های حساسی همچون بیمارستان هاست.

در ادامه این مقاله به نکات ارزشمند دیگری اشاره خواهیم کرد که موجب می شود تا برای محیط های حساسی همجون مراکز بهداشتی به سمت کفپوش اپوکسی برویم.

چرا پوشش کف بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است؟

پوشاندن کف بیمارستان ها با یک کفپوش خوب و مناسب وظیفه حساسی است که باید آن را با آگاهی و دقت کافی انجام داد. در صورتی که کفپوش درستی برای بیمارستان انتخاب نشود، جان بیماران و کارکنان بیمارستان به خطر می‌افتد. یک کفپوش بیمارستانی باید از لحاظ بهداشتی و ایمنی تمام ویژگی های مورد نیاز لازمه را داشته باشد. آنتی باکتریال بودن، مقاومت در برابر حریق، آنتی استاتیک بودن و قابلیت شستشو آسان از جمله مهمترین ویژگی هایی است که یک پوشش کف مرکز درمانی باید دارا باشد.

ویژگی های کفپوش اپوکسی بیمارستانی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی یا اجرای کفپوش اپوکسی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی باید از یک سری از استاندارد هایی برخوردار باشد که در این قسمت از مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی باید کاملا ضد آب بوده و به راحتی تمیز شود. در برابر مواد شوینده مقاوم باشد تا بتواند سطحی کاملا تمیز و پاکیزه را در محیط های بیمارستانی و اتاق های تمیز به دنبال داشته باشد.

سطح زیرکار کفپوش اپوکسی جهت اجرا می بایستی بتن ماله پروانه و یا موزاییک، سرامیک و یا سنگ باشد. ضخامت کفپوش چیزی بین 2 الی 3 میلیمتر باشد.

به جز استاندارد های ذکر شده در قسمت بالا کفپوش اپوکسی بیمارستانی باید ویژگی های زیر را نیز دارا باشد:

  • یکنواخت و بدون درر
  • قابلیت رنگ بندی و جانمایی و خط کشی
  • مقاومت شیمیایی در برابر مواد شوینده
  • مقاومت فیزیکی و مکانیکی مناسب
  • آنتی باکتریال و آنتی داست
  • قابلیت ایجاد خاصیت آنتی استاتیک در مواقع لزوم

آنتی استاتیک بودن کفپوش بیمارستان ها چه مزیتی دارد؟

کف اتاق عمل با توجه به دستگاه های حساس الکتریکی علاوه بر تمیز بودن نیاز به این دارد که بار الکتریکی را نیز از خود عبور دهد تا در عملکرد دستگاه ها اختلالی ایجاد نشود. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می تواند این بار های الکتریکی را از خود عبور داده و به زمین انتقال دهد، به همین دلیل این کفپوش انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق های عمل بیمارستان ها می باشد.آنتی استاتیک بودن یکی از مهم ترین مزایایی است که کفپوش های اپوکسی دارا هستند و می توان گفت دلیل خوبی برای انتخاب آنها به عنوان کفپوش بیمارستان ها است.

کاربردهای کفپوش اپوکسی بیمارستانی

از جمله محیط‌های بیمارستانی که می‌توان از کفپوش‌های اپوکسی استفاده نمود عبارتند از:

  • اتاق‌های عمل
  • واحدهای تخصصی مانند فیزیوتراپی و رادیولوژی
  • فضای داخلی راهروها
  • داروخانه
  • آشپزخانه

درپایان می توان چنین گفت کفپوش اپوکسی انتخاب بسیار مناسبی برای کلیه مراکز و اماکن حساس به شمار می آید.


[ بازدید : 354 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azarnush است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]