ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی چیست؟

چهارشنبه 9 مرداد 1398
11:37
معین

هماان طور که می دانید یکی از عوامل مهم درتأمین شرایط آسایش انسان درفضاهای داخلی، تنظیم درجه حرارت محیط اطراف آنهاست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن بهترین عایق حرارتی و بهترین مصالح ساختمانی ، ضخامت پوسته خارجی ساختمان به حداقل کاهش یافته،و همین عامل موجب شده تا تبادل حرارتی محیط داخلی و خارجی ساختمان ها با هم به صفر برسد.

ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی چیست؟

عایق های حرارتی با حذف تبادل حرارت ما بین داخل و خارج ساختمان میزان هزینه و انرژی مورد نیاز برای تامین گرمایش وسرمایش فضاهای داخلی را تا حد زیادی کاهش می دهند.

وقتی بحث عایق کاری می شود فکر همه مالکین به سمت عایق کاری رطوبتی سوق داده می شود و اهمیت عایق کاری حررتی و صوتی انچنان که باید و شاید پر رنگ نیست.

اگر مالکین ساختمان بدانند که عایقکاری حرارتی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می کند قطعا به اجرای آن اهمیت بیشتری می دهند.

ما در این مقاله می خواهیم برای آشنایی بیشتر مالکین ساختمان با عایق کاری حرارتی در ارتباط با ترمو پودر یا ملات عایق حرارتی صحبت کنیم و همچنین مشخصات بهترین عایق حرارتی را بیان نماییم.چنانچه برای شما جالب است بدانید ترموپودر چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید.

کاربرد ترمو پودر

طبق آماری که در سال 2017 توسط یک مجله معتبر ساختمانی ارائه شد ، به طور متوسط ۵۰ % از تلفات حرارتی ساختمان هایی که عایق کاری نشده اند ناشی از پوسته خارجی ساختمان شامل دیوار،سقف و کف می باشد .

ترمو پودر ماده ای است که آن را همچون ملات درست می کنند و بر روی دیوار می کشند. به عبارتی کاربرد ترموپودر را می توان این گونه بر شمرد: عایقکاری حرارتی و صوتی داخل و خارج ساختمان (دیوارهای داخلی وخارجی ، کف ساختمان،سقف ،بام و ضد حریق نمودن مصالحی مانند فوم سقف و دیوار

روش استفاده ملات عایق حرارتی

مانند گچ کاری برای داخل ساختمان و سیمان کاری خارج ساختمان

مزایای ملات عایق حرارتی

مزایای ملات نسبت به عایق های پانلی پشم شیشه یا پشم سنگ عبارتند از:

۱- عدم ایجاد پل حرارتی در ساختمان : برخلاف دیگر عایق های حرارتی مثل پشم سنگ و شیشه و فوم که حتی از ابتدا نیز دارای پل حرارتی هستند استفاده از ترموپودر هیچ پل حرارتی در سازه شما ایجاد نمی کند.

۲- اجرای راحت و آسان : از آن جهت اجرای آن ساده است که نیاز به تیم تخصصی ندارد و همانند ملات های گچی و سیمانی در ساختمان اجرا می شود.

۳ - مقرون به صرفه: با جایگزینی گچ و خاک، علاوه بر عایق کاری، هزینه مصالح و اجرای گچ و خاک از هزینه کل ساختمان کسر می گردد (در صورت اجرای عایق های دیگر در ساختمان، اجرای گچ و خاک الزامی است

۴- کاهش زمان پروژه: با اجرای این ملات دو عمل در یک زمان انجام می گیرد، عایق کاری و حذف گچ و خاک.

۵- کاهش وزن ساختمان: ۷۰ % از گچ و خاک سبکتر است.

6- دوام همیشگی و نداشتن تخریب و ریزش در اثر مرور زمان

مشخصات فنی ملات عایق حرارتی
  • شکل ظاهری: پودر
  • نحوه اجرا:گچ کاری برای فضای داخلی و سیمان کاری برای فضای خارجی ،روش سنتی(تخته ماله)
  • زیر سازی:نیاز به هیچگونه زیر سازی ندارد
  • پوشش توسط دستگاه
  • تخصص اجرایی اجرای ساده به روش سنتی، بدون نیاز به تیم تخصصی
  • مکان قابل اجرا دیوار داخلی و خارجی، کف ، بام ،سقف
  • سطح نهائی بعد از اجرا : صاف
  • رنگ پس از اجرا:سفید مایل به کرم
  • قابلیت اجرای رنگ:اجرای سفید کاری بر روی عایق و سپس رنگ



[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azarnush است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]