پیوند های داخلی یا لینک های داخلی در سئو چه نوع پیوندهایی هستند

سه شنبه 30 مرداد 1397
10:47
معین

پیوندهای داخلی لینک هایی هستند که به همان دامنه (هدف) که لینک در آن دامنه موجود است (منبع) اشاره می کند. به معنی عمومی، یک پیوند داخلی یک اشاره گر به صفحه دیگر در همان وبسایت است.

نمونه کد

Keyword Text

فرمت بهینه

از کلمات کلیدی توصیفی در متن مرجع که موضوع و یا کلمات کلیدی صفحه مورد نظر که در حال تلاش برای هدف قرار گرفتن است، استفاده کنید.


پیوند داخلی چیست؟

پیوندهای داخلی لینکهایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه منتقل می شوند. آنها معمولا در مسیر یابی اصلی استفاده می شوند.

این نوع لینک ها به سه دلیل برای ما مفید هستند:

  1. آنها به کاربران اجازه می دهند که درون یک وب سایت حرکت کنند.
  2. آنها به ایجاد یک سلسله مراتبی از اطلاعات برای وب سایت داده شده کمک می کنند.
  3. آنها به گسترش امتیازات پیوند ها (قدرت رتبه بندی) در اطراف وب سایت ها کمک می کنند.

بهترین روش سئو

لینک های داخلی برای ایجاد معماری سایت و گسترش صلاحیت لینک بسیار مفید هستند (URL ها نیز بسیار ضروری هستند). به همین دلیل، این بخش در مورد ساختار یک معماری سئو پسند با پیوند های داخلی است.

در صفحه شخصی، موتورهای جستجو نیاز دارند تا محتوا را مشاهده کنند تا فهرست این صفحات را در شاخص های مبتنی بر کلید واژه های پیچیده خود قرار دهند. آنها همچنین نیاز به دسترسی به یک ساختار پیوند قابل قبول دارند - ساختارهایی که اجازه می دهد تا عنکبوت ها مسیرهای یک وبسایت را ، به منظور یافتن همه صفحات در یک وبسایت بررسی کنند. (برای اینکه زیرچشمی نگاه کنید که ساختار پیوند سایت شما چگونه است، سعی کنید سایت خود را از طریق مرورگر لینک اجرا کنید.) صدها هزار سایت اشتباه خطرناکی را انجام میدهند و آن این است که آنها مسیر یابی لینک های خود را به گونه ای انجام می دهند که این لینک ها پنهان شده و یا در سایتشان دفن می شود و موتورهای جستجو دیگر نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. این کار توانایی قرار گرفتن صفحات آنها را در شاخص های موتورهای جستجو از بین می برد. در زیر یک تصویر از چگونگی رخ دادن این مشکل را مشاهده می کنید:

در مثال بالا، عنکبوت رنگارنگ گوگل به صفحه "A" رسیده است و پیوندهای داخلی را به صفحات "B" و "E" می بیند. هرچند ممکن است صفحات C و D نیز برای سایت مهم باشد، اما عنکبوت هیچ راهی برای رسیدن به آنها ندارد – و یا حتی از وجود آنها اطلاع ندارد- چرا که هیچ پیوند مستقیم و یا برچسب داری به این صفحات ها اشاره نمی کند. تا جایی که گوگل نگران است، که این صفحات اساسا وجود ندارد - محتوای عالی، هدفمند سازی کلمات کلیدی خوب و بازاریابی هوشمند، در صورتی که عنکبوت ها نتوانند در وهله اول به این صفحات برسند، تغییری برای سایت ما ایجاد نخواهد کرد.

ساختار بهینه برای یک وب سایت باید شبیه به یک هرم باشد (جایی که نقطه بزرگ در بالای صفحه اصلی است):

این ساختار دارای حداقل تعداد لینک های ممکن است که بین صفحه اصلی و هر صفحه موجود امکان پذیر است. این کار مفید است زیرا اجازه می دهد تا حق مالیکیت پیوند (قدرت رتبه بندی) در کل سایت جریان یابد، بنابراین پتانسیل رتبه بندی هر صفحه نیز افزایش می یابد. این ساختار در بسیاری از وب سایت های دارای عملکرد بالا (مانند Amazon.com) در قالب سیستم های شاخه و زیر شاخه بسیار رایج است.

اما این کار چگونه انجام می شود؟ بهترین راه برای انجام این کار استفاده از لینک های داخلی و ساختارهای URL مکمل است. به عنوان مثال، در یک وب سایت به طور داخلی به یک صفحه در http: //www.example.com/mammals… با کلمه مرجع " cats " پیوند داده اند. در زیر فرمت یک لینک داخلی به درستی نشان داده شده است. تصور کنید این لینک در دامنه jonwye.com قرار گرفته است.

در تصویر بالا، برچسب "a" نشانگر شروع پیوند است. تگ های پیوند می تواند شامل تصاویر، متن و یا اشیاء دیگر باشد که همه آنها یک منطقه قابل کلیک روی صفحه را فراهم می کند که کاربران می توانند به صفحه دیگری حرکت کنند. این مفهوم اصلی اینترنت است: "hyperlinks". که محل ارجاع پیوند به مرورگر و موتورهای جستجو، جایی که لینک به آن اشاره می کند، را فراهم می کند. در این مثال، http://www.jonwye.com، URL ارجاع شده است. گام بعد، بخش قابل رویت از لینک برای بازدید کنندگان، به نام "متن مرجع(لنگر، مهار anchor text)" در دنیای سئو، صفحه را که لینک به آن اشاره دارد را توصیف می کند. در این مثال، صفحه نشان داده شده در مورد کمربندهای سفارشی ساخته شده توسط یک مرد به نام جان وای است، به طوری که لینک با استفاده از متن مرجع "کمربند سفارشی طراحی جان وای" استفاده می کند. برچسب لینک را می بندد، بنابراین عناصر بعد از آن در صفحه ویژگی لینک مربوط نشان داده نخواهند شد.

این اساسی ترین فرم ایجاد یک لینک است و برای موتورهای جستجو بسیار قابل فهم است. عنکبوت موتور جستجو می داند که باید این پیوند را به نمودار پیوند موتور وب اضافه کند، از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل پرس و جو (مانند MozRank) استفاده کند و آن را برای فهرست بندی محتویات صفحات مرجع دنبال کند.

در زیر به برخی از دلایل معمول که صفحات ممکن است قابل دسترسی نباشند و به همین دلیل شاخص گذاری نمی سوند اشاره می کنیم:

  • پیوندهایی به شکل Submission-Required

فرم ها می توانند شامل عناصر ساده ای مانند یک منو کشویی و یا عناصر پیچیده مانند یک بررسی جامع باشند. در هر صورت، عنکبوت جستجوگر تلاش نمی کنند فرم ها را "ارائه" دهند و بنابراین هر گونه محتوا و یا لینک هایی که از طریق یک فرم قابل دسترسی هستند، برای موتورها نامرئی هستند.

  • پیوندهایی که فقط از طریق جعبه جستجو داخلی قابل دسترس است

عنکبوتها برای عمل جستجوی محتوا تلاشی نخواهند کرد و بر این اساس تخمین زده می شود که میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای جعبه جستجوی داخلی کاملا غیرقابل دسترس و پنهان شده اند.

  • پیوندها در جاوا اسکریپت Un-Parseable

پیوندهای ساخته شده با استفاده از جاوا اسکریپت ممکن است بسته به نوع پیاده سازی آنها غیرقابل تغییر و یا بدون وزن باشند. به همین دلیل توصیه می شود که پیوندهای استاندارد HTML به جای پیوند های مبتنی بر جاوا اسکریپت در هر صفحه ای که موتور جستجو ترافیک را مورد توجه قرار می دهد استفاده شود.

  • پیوند در فلش، جاوا و یا سایر پلاگین ها

هر پیوند در داخل فلش، اپلتهای جاوا و سایر پلاگینها معمولا برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی است.

  • پیوند ها اشاره به صفحاتی که توسط Tag Robot Meta و یا txt مسدود شده اند

تگ Meta Robots و فایل robots.txt هر دو به صاحب سایت اجازه می دهد تا دسترسی عنکبوتی به یک صفحه را محدود کند.

  • پیوندها در صفحاتی با صدها یا هزاران لینک

موتورهای جستجو دارای محدودیت خزیدن به 150 لینک در هر صفحه هستند تا قبل از اینکه آنها صفحات اضافی مرتبط با صفحه اصلی را متوقف کنند. این محدودیت تا حدودی انعطاف پذیر است و برای صفحات به ویژه مهم ممکن است از 200 یا حتی 250 پیوند پیروی کند، اما در عمل معمولا، تعداد پیوندها در هر صفحه مشخص به 150 عدد محدود می شود و ممکن است باعث از دست رفتن صفحات اضافی شود.

  • پیوند دارای فریم و یا I-Frames

از لحاظ فنی، لینک ها در هر دو شکل فریم و I-Frames قابل خزیدن هستند، اما هر دو مسائل ساختاری را برای موتورها از لحاظ سازماندهی و پیروی ارائه می کنند. فقط کاربران پیشرفته با درک فنی خوب از اینکه موتورهای جستجو به دنبال لینک دادن در فریم ها هستند، باید از این عناصر در ترکیب با لینک های داخلی استفاده کنند.

با اجتناب از این مشکلات، یک وب مستر میتواند پیوندهای HTML تمیز و پویایی داشته باشد که به عنکبوت دسترسی آسان به صفحات محتوایی خود را بدهد. لینک ها می توانند دارای ویژگی های اضافی برای آنها باشند، اما موتورها تقریبا همه اینها را نادیده می گیرند، به غیر از تگ rel = "nofollow".

آیا میخواهید یک نگاه سریع به نمایه سازی سایت خود داشته باشید؟ از یک ابزار مانند Moz Pro، Link Explorer و یا Screaming Frog برای اجرای خزنده سایت استفاده کنید. سپس، تعداد صفحاتی که خزیده می شوند را به تعداد صفحات لیست شده در هنگام اجرای یک سایت هنگامی که آن را اجرا می کنید، مقایسه کنید: جستجو در Google.

Rel = "nofollow" را می توان با ساختار زیر استفاده کرد:

سئو در مشهد

nofollow this link

در این مثال، با اضافه کردن مشخصه rel = "nofollow" به تگ لینک، وب مستر به موتورهای جستجو می گوید که نمی خواهند این پیوند به صورت معمول تفسیر، آب بندی شود. Nofollow به عنوان یک روش برای کمک به متوقف کردن نظر خودکار وبلاگ، guestbook و اسپم درج شده در پیوند استفاده می شود ، اما با گذشت زمان گفته شده که موتورها ارزش هر لینک که معمولا از ان عبور می کند را کاهش دهند. لینک های برچسب شده با nofollow توسط هر یک از موتورها به صورت مختصر و متفاوتی تفسیر می شوند.



[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به azarnush است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]